واکنش ایران به اظهارات مداخله جویانه اروپایی‌ها:

حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست

وزیرخارجه آمریکا ضمن نادیده گرفتن خشونت افسارگسیخته نیرو‌های امنیتی و پلیس کشورش ضد شهروندان آمریکایی، مقابله با آشوب در ایران را خشونت و برخورد با اغتشاشگران را سرکوب از روی ضعف دانست.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۶۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ضمن حمایت مجدد از اوباش و اغتشاشگران در ایران و نادیده گرفتن خشونت افسارگسیخته نیرو‌های امنیتی و پلیس آمریکا ضد شهروندان این کشور، در سخنانی، مقابله با اغتشاش و آشوب را در ایران، خشونت خواند و برخورد با اغتشاشگران و آشوب طلبان را به زعم خود سرکوب نامید و مدعی شد: استفاده از سرکوب و خشونت در ایران نشانه‌ای از ضعف است.

بلینکن بدون اشاره به جان باختن شماری از مردم ایران به دست اغتشاشگران، مدعی شد: ما گزارش‌های مربوط به توقف فعالیت پلیس امنیت اخلاقی را دیده ایم. ما همچنین گزارش‌هایی درباره رد این موضوع دیده ایم. من دقیقا نمی‌دانم که موضوع چیست، اما نکته اصلی این است که موضوع به خواسته‌های مردم ایران مربوط می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا بی اطلاع از شرایط موجود و بی توجه به تبعیض نژادی حاکم در جامعه آمریکا و ظلم مقامات کشورش به طبقات مختلف اجتماعی آمریکا، در ادامه ادعا کرد: موضوع این است که آیا حکومت افراد مسوول را پاسخگو می‌کند یا نه؟ اما تلاش‌ها برای سرکوب، استفاده از خشونت و مقابله با مردم نشانه‌ای از قدرت نیست بلکه نشانه‌ای از ضعف است.

تعداد بازدید : 18


بلینکن پریروز هم در سخنانی در کنفرانس جی استریت، در جمع گروهی که حامی صهیونیست‌ها هستند با حمایت از اغتشاشگران در ایران، عوامل ناآرامی را صلح جو نامید که کنار این افراد ایستاده اند. به گفته بلینکن، واشنگتن برای حمایت از این افراد مجوز صدور فناوری‌های اطلاعاتی را صادر کرده است.

گفتنی است بلینکن دو هفته پیش هم در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در دوحه بار دیگر ضمن حمایت از اغتشاشات در ایران، تاکید داشت که فشار‌ها به دلیل برنامه هسته‌ای ایران باید ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها